Компактният кросоувър Model Y - още един амбициозен проект на Tesla

Компактният кросоувър Model Y - още един амбициозен проект на Tesla

Най-новият амбициозен проект на Tesla е изцяло електрическият компактен кросоувър Model Y, който споделя своята платформа и по-голямата част от кабината си със седан Model 3. Като първият компактен всъдеход на марката, Model Y е голяма работа: привлекателен за купувачите на луксозни SUV, които искат EV да замени алтернатива на бензин от марки като Audi, BMW и Mercedes-Benz. Голям акумулаторен пакет ще осигури до 316 мили диапазон на шофиране  на дълги разстояния; ще се предлага и производителност и стандартни модели. Tesla Model Y от 2020 г. изглежда като луксозната версия на компактния седан Model 3, но може да бъде оборудван с трети ред седалки с общ капацитет за сядане от седем души.

Какво е новото за 2020 г.?

Tesla Model Y от 2020 г. ще бъде първото влизане на автомобилния производител в сегмента на компактния и луксозен SUV, като това ще го изправи срещу конкуренти с бензин като BMW X3 и Porsche Macan, както и изцяло електрическия Jaguar I-Pace и Mercedes- Benz EQC.

Ценообразуване

Стандартен диапазон: 45 000 долара (най-много)

Дълъг обсег: 54 190 долара

Производителност:  61 890 долара

Закупуването на електрически автомобил е свързано с възможности, а моделите с дълъг обхват и производителност предлагат съответно 316 и 315 мили. В резултат на това ще продължим със средния ценови диапазон, който предлага много производителност. Tesla предлага няколко начина да персонализирате вашия Model Y и само пет цвята за екстериора - три от които струват допълнителни $ 1000 или $ 2000. А тези, които търсят незадължителния трети ред седалки, ще установят, че той ще бъде наличен до 2021 година.

Двигател, трансмисия и производителност

Подобно на Model 3,  Y от 2020 г. в крайна сметка ще включва тапицерия със стандартен диапазон, но първите варианти за стартиране ще бъдат моделите с дълъг обхват и производителност. Засега задвижването на всички колела е стандартно и за двата типа. Ние успяхме да изпробваме задвижване на всички колела Long Range, което премина от нула до 60 мили / мили само за 4,4 секунди, само 0,4 секунди след седан Model 3. Докато Model Y предлага впечатляващо ускорение, той не осигурява същото ниво на удовлетвореност от шофирането като Model 3. Корпусът на SUV създава по-висок център на тежестта, който притъпява острия ръб на управлението на Model 3 и затова Y е значително по-груб  по отношение на несъвършенствата на пътя.

Обхват, зареждане и живот на батерията

Дългият диапазон предлага обхват от 316 мили, само една миля повече от модела Performance. Но последният се предлага с 20-цолови джанти, по-ниско окачване, по-висока максимална скорост (145 мили / ч), по-бързо заявено ускорение и специален режим Track. Когато вариантът Standard Range стане наличен, купувачите могат да очакват диапазон на шофиране от около 230 мили.

Икономия на гориво и MPG в реалния свят

EPA публикува само оценките за икономия на гориво от производителността на модела и печели рейтинги от 129 MPGe в града, 112 MPGe на магистралата и 121 MPGe комбинирани; очакваме моделите Standard и Long Range да спечелят малко по-високи оценки. Моделът Y, който тествахме, беше модел с дълъг обхват на задвижване на всички колела, а през тестовия ни маршрут на магистрала за 200 мили сме записали само 94 MPGe и приблизително обхват за шофиране по магистрала от 220 мили.

Интериор, Комфорт и Карго

Model Y няма да се предлага с по-големите сложни врати Falcon Wing на кросоувъра Model X, но изглежда интериорът му е предимно преносим от седан Model 3. Подобно на този автомобил, той до голяма степен е без бутони и ще разчита най-вече на голям дисплей с развлечения, фокусиран върху обикновено табло. Покривът от стъкло придава проветрива атмосфера на кабината, но той ще бъде замъглен, за да се избегнат изпечени пътници в щатите на слънчевия пояс. Опционалният трети ред седалки добавя  3000 долара към цената на Model Y и ще бъде наличен до 2021 година.

Инфотейнмънт и свързаност

В Model Y почти всяка функция се управлява чрез големия, тънък информационно-развлекателен дисплей, който е в средата на таблото за управление. Всичко от климатичния контрол до скоростомера е показано на този дисплей, което отнема време за свикване. Model Y предлага същите развлекателни функции като Model 3, които включват вградени приложения на Netflix, Hulu и YouTube, както и видео игри, които са идеални за убиване на време, докато чакате батерията да се зареди на обществената станция за зареждане. Не се притеснявайте, шофьорите са блокирани да използват тези разсейвания, докато превозното средство се движи.

Функции за безопасност и помощ на водача

Няма нищо за отчитане от резултатите от краш тестове от Националната администрация за безопасност на движението по магистрали (NHTSA) или от Застрахователния институт за безопасност на магистралите (IIHS). Tesla е известна със своята много усъвършенствана полуавтономна система за шофиране Autopilot и Model Y ще предлага функцията като стандарт, поне при моделите с дълъг обхват и производителност. Още по-усъвършенствани функции като функция за самостоятелно паркиране и функция призоваване ще бъдат незадължителни. Основните характеристики за безопасност включват:

Стандартно автоматизирано аварийно спиране с детектор за пешеходци

 Стандартно предупреждение за задминаване на лентата с помощ за поддържане на движение в лентата 

Стандартен адаптивен круиз контрол с полуавтонен режим на шофиране

Гаранция и покритие за поддръжка

Гаранционното покритие за Model Y трябва да отразява това на моделите Model 3, Model S и Model X, което означава четири години или 50 000 мили покритие от броня до броня и осем години или 100 000 мили покритие за батерията и електрическите двигатели

 Ограничената гаранция обхваща 4 години или 50 000 мили  Гаранцията за захранване включва 8 години или 100 000 мили  Безплатна планова поддръжка